Stručná história iTunes od Apple

V marci spustila niekoľko nových služieb na hviezdnom podujatí , čo signalizuje zmenu smeru pre 42-ročnú hardvérovú spoločnosť.
 
ITunes nebudú miznúť úplne – sťahovanie bude stále k dispozícii v bočnom paneli Apple Music, aplikácia zostane a platforma bude v systéme Windows nezmenená.
 
Je však len málo pochybností o tom, že kedysi ikonická hudobná služba mala svoj rozkvet.telefon.jpg
 
„Svet sa posunul ďalej ako všadeprítomná konektivita, cloud storage a streamingové médiá sa stali normou,“ povedal Jon Porter, na stránke tech news The Verge.
 
Vek pirátstva
Hudobný obchod, ktorý bol spustený v roku 2003, ale iTunes začal život v roku 2001, kedy prvá generácia prehrávača iPod MP3 – ktorý uložil 1 000 melódií – zmenila svet digitálnej hudby.
 
Nebolo to prvé na trhu, ale odborníci na priemysel to považovali za najviac užívateľsky prívetivé a predajné stúpali.
 
Digitálna hudba existovala až do tej doby v kultúre, v ktorej pirátske lokality mali veľké a nelegálne sťahovanie.
 
Platforma na zdieľanie súborov Napster, ktorá bola spustená pred 20 rokmi, otvorila obrovskú, ak nelegálnu sieť, prostredníctvom ktorej mohli ľudia voľne zdieľať hudbu.
 
Už nie je potrebné tajne nahrávať rádio na kazetu – teraz mali milióny milovníkov hudby s tech- nológiou prístup k rozsiahlej knižnici skladieb priamo z pevných diskov.
 
Napster bol však rýchlo žalovaný hudobnými orgánmi a umelcami, vrátane Metallica a Dr Dre, ktorí utrpeli značné straty na príjmoch.silueta.png
 
Avšak, to bolo kritizované za rast nadmerne nafúknuté ako výsledok.
 
Demontáž one-stop-shopu na tri odlišné trhové stánky by mohla priniesť spoločnosti viac konkurenčnú výhodu, povedal Mark Mulligan, analytik hudobného priemyslu spoločnosti Midia Research.
 
„Je to stále číslo dva, aby Spotify – ak to bude vedúci hráč, čo je to, čo chce byť, musí oddeliť všetky tieto veci a urobiť každého z nich lídrom vo svojom priestore.“
 
Vzostup streamingu
Rok 2017 bol nárazovým rokom pre príjmy z vysielania hudby, pričom globálny streaming generuje 7,1 miliardy USD pre hudobný priemysel – viac ako predaj CD a vinylu.
 
V roku 2018 sa v samotnom Spojenom kráľovstve vysielalo 90 miliárd piesní , podľa údajov vydaných hudobným orgánom BPI – nárast o 33,5% oproti roku 2017.